Lucka tretton!

Idag när det är Lucia så tänkte jag bjuda på något extra... en gästbloggare!



(Lusse)Kattens bästa saker 2010:

1. Gröna mjölklinser med kattmynta är det bästa i hela världen. Eller bara vanlig kattmynta. Och "bitar i gelé", helst utan bitar. Trädgårdens gräsmatta kan vara det näst bästa i världen. Torrfoder är helt okej det också faktiskt. Och krukväxter och andra typer av ogräs. Eller. Ja. MAT säger vi så har vi täckt upp alla tänkbara sorter! Eller, det finns en del annat som är helt okej att tugga på också...

2. Kartonger är rätt bra. Speciellt om de är rätt små. Lagom kattstorlek. Stora är också bra. Och lite mindre. Och lite större än små. Bara man får plats att gömma sig i. Eller bakom. Eller under... Eller att man i alla fall kan få in en tass under... och nån leksak.

3. Pingisbollar! Herregud, vem har kommit på en sån fantastisk sak?! Och varför har jag inte fler?! Det har visserligen köpts in säkert tjugosjutton stycken under året men de är ju gömda på mitt -hemliga- ställe så de går ju inte att leka med. Jag behöver FLEEEER! De hoppar så fint. Och låter så bra. Och sen när någon råkar trampa på en... då förvandlas de till en helt NY leksak... Magiskt!

4. Sängen gillar jag förresten också. Igen. Mina människor rev ju hela sovrummet och byggde om så att det skulle gå in en bredare säng. Så att vi skulle få plats alla tre... men då var det ju inte lika roligt... då fick vi ju plats alla tre. Under något år så har jag försökt att tala om hur mycket jag ogillade den idéen genom att helt enkelt inte vara i sovrummet på nätterna, men de korkade människorna verkar inte förstå så nu har jag bytt strategi. Nu vissar jag mitt missnöje genom att ta upp så stor del av sängen som jag bara kan istället. Efter att jag har trampat runt ett par varv framför deras påslagna TV förstås.

5. Vi är inte helt överens om lägenhetens mattors funktion. Självklart är ju meningen att dessa ska ligga i högar lite här och var så att man har något att gömma sig under. Eller bakom. Eller att gömma leksaker i. Typ pingisbollar (detta är ett bra sätt att få bollarna att magiskt förvandla sig till något helt annat). Men någon TYP går och drar ut mattorna igen!! Vad ska det vara bra för?! Då går det ju inte att vara under dem...


MERRY CATMAS!
PLEAS, PLEAS, PLEAS MAEK SANTY CLAWS BRING CATNIP!!!1!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tänkte på dig när jag såg den här hoppas inte att du råkar ut för samma sak hihi

http://www.youtube.com/watch?v=nn2h3_aH3vo

2010-12-13 @ 15:01:45
Postat av: TinaRosa

Jag såg den igår, Simon's cat är en favorit! Vi låter faktiskt bli att ha julgran... för att vara på den säkra sidan :)

2010-12-13 @ 15:34:13
URL: http://tinarosa.blogg.se/
Postat av: emilia

men herregud vilken söt katt! trevlig lucia!

2010-12-13 @ 18:09:49
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback