Snart snart snart!

...blir det grillat! *yum*

Sitter och försöker få igång bluetoothen på den här minidatorn så jag kan föra över bilder från mobilen men jag ger nog upp =/ Får bli ett bildlöst inlägg och extra många bilder imorgon!

Sitter och dricker lite och lyssnar på "så ska det låta" medans den fantastiska doften av grillat börjar sprida sig i huset. Åh vad jag har saknat sommaren! ...inte för att man skulle kunna tro att det var sommar om man tittade ut genom fönstret, men i alla fall =)

Har traskat runt på marknaden här i Gamleby under dagen. Mysigt! Men jag hittade ingenting att köpa. Lika bra det kanske! Ja ja, ska kolla till mitt "ocean party"-akvarium på facebook sen e det kanske dags att käka. Hörs o ses, hoppas att ni får en lugn och trevlig kväll!

Valborg

Käkat lite frukost precis. Innan det är dags att ge sig iväg till gymmet. Ska bli skönt!

Sen blir det att hoppa på cykeln i ljusets hastighet ungefär... ska hinna hem och duscha och äta lite lunch innan bussen går. Upp till Gamleby! Det är marknad där idag, brukar vara mysigt. Sen ikväll blir det förhoppningsvis någon slags valborgsfirande. Om vädret håller sig hyfsat, annars e det ju inte så himla roligt =/

Hoppas att ni får en trevlig kväll med fint väder!

MånTisOns

Måndagen var helt fantastisk! Strålande solsken och en förmiddag på stan. Shoppade lite, käkade lunch och kelade med 5 veckor gamla Wilma så att hennes mamma också skulle få tid att shoppa lite :) På kvällen gav jag mig ut i motionsspåret "på riktigt" för första gången den här våren. Testade benen och konditionen. Verkar lovande *gillar*

Igår blev det en timme på gymmet. Med sällskap för första gången.
Bra mycket roligare än att vara där ensam!

Idag håller jag på att baka bröd. Och diska.
Sen blir det nog att åka ut till skogen en sväng.

Längtar till fredag!!

En solig måndag

Nu är jag redo! :) Dags att dra ner till stan.

Sköna söndag!

(eller, vänta. Är det verkligen söndag? *kollar kalendern* Jo, det är det. Jag gissade rätt för en gångs skull!)

Grattis syrran på din STORA dag!!

Jag har precis kommit hem från en fantastisk tur i skogen. Tussilago, vitsippor, blåsippor, humlor, minst tre olika sorters fjärilar, skräddare på vattnet och ett surrande bi. 15,6 stod utetermotetern på när jag gav mig iväg.

Nu ska vi hoppa på cyklarna och ge oss av igen. Ska bli bjudna på middag.
Idag är det inte ett dugg synd om mig :)

Åh...

Vad jobbigt det är när man vaknar på morgonen och
inser att ens hår har gått och bytt färg ;)

Glor på hockey och lagar kycklingpaj :)

En helt ovanlig tisdag

Förmiddagen började med ett pass på gymmet och en "intervju" inför ett läger som jag har sökt till. Kände mig förvånansvärt pigg när jag kom hem (till skillnad från när jag vaknade, då var jag stendöd och trodde inte att jag skulle orka ta ett steg på hela dagen...) så jag satte igång och grejade lite här hemma. Han både diska och städa iordning vardagsrummet innan jag fick besök.

Ett par timmar senare, när besöket åkt hem, så slängde jag ihop en köttfärslimpa och så kollade vi på ett avsnitt Heroes. Har också hunnit med en promenad med katten innan det blev mörkt. När jag till slut "gav upp" och bestämde mig för att det var kväll så kunde jag i alla fall inte sitta stilla... Satt och kollade bloggar och när jag hittade det här inlägget så kände jag hur inspirationen kom krypande. Kastade mig raskt över pyssellådorna och ut kom det ett par örhängen :P (tyvärr lyckades inte min kamera fånga färgerna ordentligt... de är typ guldiga nertill)

Är nu grymt sugen på att gå en promenad men egentligen borde jag gå och lägga mig. Är faktiskt ganska trött. Får se hur det blir! :)

Cypern. Dag 5.

Vaknar ett par gånger under natten av att jag drömmer väldigt otrevliga mardrömmar. Känner mig alldeles yr. Och varm. Feber? Antagligen. Dessutom känns halsen alldeles svullen ;(

Förmiddagen spenderas på strandpromenaden. Fantastiskt väder!!

Promenaden avslutas med glass. *omnomnom* Calippo jordgubb/tropisk, vilken sjukt god glass!! Hoppas att den dyker upp i sverige också.

Mamma, Liza och Malin fortsätter till stranden och jag går hem och lägger mig. Känner mig faktiskt lite piggare när det är dags att ge sig av till "Faliros" för att fira Malins födelsedag lite i förskott. Äter god "mixed grill" som är typ 5-7(?) olika sorters grillat kött. Mums! Vi delar på en flaska "Thisbe" som är ett cypriotiskt vitt vin. Riktigt gott! Malin och jag delade på en "volcano cheese" till efterrätt. Någon slags chokladcheescake med varm chokladsås och vaniljglass. Fantastisk!

Idag är det tivoli!

Har gått och väntat på att det skulle bli kväll så att det skulle gå att ta häftigare bilder :)

Cypern. Dag 4.

Det blåser! Jag flyter omkring som en kork i vågorna. Havet är riktigt skojigt och jag tycker faktiskt att temperaturen är en smula behagligare :) Jag är inte lika mycket soldyrkare som resten av familjen tyvärr... det är grymt skönt med värme, men det kan faktiskt bli för mycket av det goda.

Vågorna som slår mot stranden ger ifrån sig ett lagom störande ljud. Alldeles perfekt! Äntligen kan jag koppla av. Somnar till och med en stund i solen och lyckas bränna mig i ansiktet och på axlar och överarmar.

Måndagen är annars en väldigt lugn dag. Vi gör så lite som möjligt.

Framåt kvällen ger vi oss av mot "Malins restaurang", den som hon jobbar på. "China House". Vi blir överraskade med brinnande räkor (!)  och serveras sedan snyggaste maten på hela resan :) Dessutom blev det en riktigt mumsig cappuchino efter maten.

Hello Panda!

Sådana här gulliga små kex köpte jag på cypern! De var dessutom rätt goda. Fyllda med choklad.

Panda + kex + choklad... hur skulle det kunna bli fel egentligen? =^_^=

Dessutom så passade jag på att köpa världens godaste i extra stor förpackning:

m&m's är så sjukt dyrt i sverige...

Köpte också med mig några Kinder "happy hippo" men de han jag aldrig fotografera. Heter man choklad så är det bäst att passa sig om man kommer hem till mig och hälsar på... det är enormt stor risk att man hamnar i min mage :) (...om man inte råkar heta "Caramelized Almonds & Sea Salt" som jag skrev om i detta inlägg, då får man leva väldigt länge...)

Cypern. Dag 3.

Frukost i värmen på balkongen. De nattliga festisarna blir kvar i lägenheten när jag och mamma traskar ner till stranden för 3-4 timmars solande och badande. Strosar runt lite i utkanten av stranden och tittar på djurlivet. Små räkliknande kryp sprattlar omkring och fiskar i blandad storlek (från pytte-pytte-mini till nån decimeter) flyr när jag kommer för nära.

Promenad till stranden:

Bilder tagna längs strandpromenaden:

Det var grymt gott med en kall öl, apelsin och jordgubbar när vi kom hem igen!

...på eftermiddagen blev det glass på "Sumo" innan vi framåt kvällen började fundera på vad vi skulle äta till middag. Till slut så hamnade vi på ett ställe som heter "Karas". Helt okej kyckling med pommes. Inget imponerande men inte tråkigt heller. Däremot så låg det världens godaste lök på tallriken! Jag är sjukt nyfiken på vad det var för sort.

När Malin kom hem från jobbet framåt natten så tog vi en kopp te och diskuterade tatuerade hamstrar och egyptiska dörrar  =D

Cypern. Dag 1 och 2.

Klockan elva på långfredagens förmiddag så satte jag mig på bussen för att ge mig av mot arlanda. Dit kom jag på eftermiddagen vid fyratiden. Satte mig på en soffa och käkade medhavda pannkakor medan jag väntade på att mor och syster skulle anlända framåt sex. När deras buss dykt upp så visade det sig att de hade med sig julklappar till mig! Fick supersöta muffinsformar och en fin muffinsbok bland annat :)

Arlanda

Vi lämnade in våra resväskor och strosade sedan runt en stund innan det var dags för planet att lyfta vid 20.30-tiden. Det var verkligen precis så roligt att flyga som jag minns det från när jag var liten! Lyften är ursköna! ...men eftersom det  var natt när vi flög så såg man tyvärr inte så mycket, även om en "nattstad" ser rätt cool ut uppifrån också :)

Mellanlandning i Budapest

Vi landade i Budapest för ett snabbt planbyte och fortsatte sedan vår resa. Vi landade i Larnaca, Cypern, vid fem på morgonen ungefär och sen hoppade vi in i en taxi för en sista timmes färd innan vi var framme vid lägenheten som vi bodde i. Vänstertrafik var grymt ovant! ...men skojigt :)

Malin (min andra syster, om nu någon missat det...) var med i taxin och mötte oss när vi landade!

Vi kom fram till en färdigbäddad lägenhet och kastade oss snabbt i säng, jag var lagom sliten efter 16 timmars resande... 4 timmars sömn senare så var det fullt ös igen. Stranden väntar! Solen strålar och havet är ca. 20 grader. Efter lite badande och med fjorton kilo sand i kläderna så begav vi oss mot mataffären. Promenerade längs huvudgatan och kikade lite på vilka restauranger som vi skulle kunna tänkas äta på under veckan. Fanns en hel del att välja på!

Stekande på balkongen har det blivit en del :)

Efter att ha handlat lite mat, öl och vatten så begav vi oss åter igen ner mot "byn". Första restaurangbesöket fick bli på "Faliros". Beställde in det lokala ölet "Keo" och kvällens special som var lamm. Helt fantastiskt gott!!

En upplevelse! <3

När vi kom hem så var det bara att ladda om igen. Efter klädombyte så hoppade vi in i en bil och åkte in till Paralimni för att besöka påskfirande. Midnattsmässa med "ljusceremoni". Massor av folk och bilder inne från kyrkan (som var översvämmande proppfull) visades på stor tv-skärm utanför. Och inte nog med det... fyrverkerier!

Vi var hemma igen strax efter midnatt och jag var så trött att jag nog kastade mig i säng direkt. Mina systrar drog på sig partykläderna och åkte till Ayia Napa för att fortsätta kvällen...

Jag är hemma igen!

Resan har varit alldeles fantastisk men jag är alldeles för trött för att orka berätta några detaljer. Påbörjade hemresan vid 01.30 och kom hem 18.15, många timmar! Nu är det dags för ett låååångt varmt bad! Hoppas på att min förkylning släpper lite. Sen blir det nog att bädda ner sig i sängen och börja kolla lite bloggar... har strax över 900 nya blogginlägg att läsa =D

Inget aprilskämt

Imorgon åker jag till Cypern! Bussen från Västervik går vid elva på förmiddagen och sen ska jag resa hela dagen och natten. Kommer antagligen inte att blogga under tiden så vi ses igen den 12:e! (då har jag förhoppningsvis massor av fina bilder att visa...)

Hela mitt liv bor i en resväska just nu...