Cypern. Dag 1 och 2.

Klockan elva på långfredagens förmiddag så satte jag mig på bussen för att ge mig av mot arlanda. Dit kom jag på eftermiddagen vid fyratiden. Satte mig på en soffa och käkade medhavda pannkakor medan jag väntade på att mor och syster skulle anlända framåt sex. När deras buss dykt upp så visade det sig att de hade med sig julklappar till mig! Fick supersöta muffinsformar och en fin muffinsbok bland annat :)


Arlanda

Vi lämnade in våra resväskor och strosade sedan runt en stund innan det var dags för planet att lyfta vid 20.30-tiden. Det var verkligen precis så roligt att flyga som jag minns det från när jag var liten! Lyften är ursköna! ...men eftersom det  var natt när vi flög så såg man tyvärr inte så mycket, även om en "nattstad" ser rätt cool ut uppifrån också :)


Mellanlandning i Budapest

Vi landade i Budapest för ett snabbt planbyte och fortsatte sedan vår resa. Vi landade i Larnaca, Cypern, vid fem på morgonen ungefär och sen hoppade vi in i en taxi för en sista timmes färd innan vi var framme vid lägenheten som vi bodde i. Vänstertrafik var grymt ovant! ...men skojigt :)


Malin (min andra syster, om nu någon missat det...) var med i taxin och mötte oss när vi landade!

Vi kom fram till en färdigbäddad lägenhet och kastade oss snabbt i säng, jag var lagom sliten efter 16 timmars resande... 4 timmars sömn senare så var det fullt ös igen. Stranden väntar! Solen strålar och havet är ca. 20 grader. Efter lite badande och med fjorton kilo sand i kläderna så begav vi oss mot mataffären. Promenerade längs huvudgatan och kikade lite på vilka restauranger som vi skulle kunna tänkas äta på under veckan. Fanns en hel del att välja på!


Stekande på balkongen har det blivit en del :)

Efter att ha handlat lite mat, öl och vatten så begav vi oss åter igen ner mot "byn". Första restaurangbesöket fick bli på "Faliros". Beställde in det lokala ölet "Keo" och kvällens special som var lamm. Helt fantastiskt gott!!


En upplevelse! <3

När vi kom hem så var det bara att ladda om igen. Efter klädombyte så hoppade vi in i en bil och åkte in till Paralimni för att besöka påskfirande. Midnattsmässa med "ljusceremoni". Massor av folk och bilder inne från kyrkan (som var översvämmande proppfull) visades på stor tv-skärm utanför. Och inte nog med det... fyrverkerier!





Vi var hemma igen strax efter midnatt och jag var så trött att jag nog kastade mig i säng direkt. Mina systrar drog på sig partykläderna och åkte till Ayia Napa för att fortsätta kvällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback