Lucka sju!

Vi har en lång och förhoppningsvis snöig vinter framför oss. Det allra bästa med de kalla dagarna, tycker jag, är att dra på sig myskläder, göra sig en stor kopp te, tända ljus och sedan krypa upp i soffan med en tjock filt och en bra bok... så dagens lista blir på temat:


Läsvärt!

1. Victor Hugo - Les Misérables
Oftast läser jag bara böcker en enda gång och sen hamnar de på second hand ifall inte någon annan hinner lägga beslag på dem. Böcker jag gillar extra mycket kan få stå kvar i bokhyllan, åtmistone ett tag. Denna tegelsten har bott i min bokhylla under ganska många år, och nu har jag läst om den igen. En väldigt gripande historia som definitivt är värd att upprepa. Den får nog stanna kvar i hyllan ett par år till :)

2. Martina Haag
När jag i perioder inte har någon lust att läsa någonting alls då brukar jag ge mig på Martinas böcker. Lättläst, vardaglig och fantastiskt rolig! Alltid en stjärna i mörkret när vardagen inte ser ut som den borde. Allra bäst är hon som krönikör men allt jag läst av henne hittills har varit en upplevelse. Läs!!

3. Peter Høeg - Fröken Smillas känsla för snö
Jag vet inte hur den här boken hittade hem till mig? Känner du på dig att det är du som har lånat ut den så är det inte helt säkert att du får tillbaka den :D Jag läser inte enormt mycket deckare men den här är riktigt spännande!

4. Torey Hayden
Min absoluta favoritförfattare.
Har plöjt igenom ganska många böcker av henne och det blir definitivt många fler!

5. Mats-Eric Nilsson - Den hemlige kocken
Denna bok tog jag mig igenom i våras när vi var på Cypern och solade. Fortfarande pratar jag om den och jag går och slår upp saker i den. Som alltid med sådana här "dramatiska" böcker bör innehållet tas med en nypa salt men trots det så har jag lärt mig väldigt mycket och jag har gjort en del förändringar i min vardag som jag gärna delar med mig av. (Om någon köper "äkta vara" eller "döden i grytan" till mig i julklapp så blir jag inte det minsta ledsen!  Bara så att ni vet :P )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback