Lucka nio!

Årets mest spelade spel

1. Diablo II, PC
Har nog varit årets mest spelade spel sen det kom för tio år sedan ungefär :) Det blir verkligen aldrig tråkigt! Speciellt inte i multiplayer. Och som tur är så har jag en sambo som spelar det lika gärna som jag...


2. zOMG!, PC
Ett gratis online MMO som inte kräver någon nedladdning. Lagom sött och håller i evigheter!
Ett fantastiskt underhållande tidsfördriv och det enda onlinespel som jag aldrig haft några längre pauser ifrån. Spelet uppdateras regelbundet, alltifrån bug-fixar till säsongsrelaterade special "event", vilket är något jag uppskattar mycket.
Allra bäst blir upplevelsen om du också har en karaktär på "communityn" Gaia online (de som har skapat spelet). Men det har, i alla fall tidigare, gått lika bra att spela som gäst.


3. Grandia 2, PS2
Ett 10 år gammalt rollspel i "Final fantasy-stil". Skön humor, stora valmöjligheter i karaktärsbyggandet och ett lite annorlunda tempo (först känns spelet lite segt men efter en liten stund är det mest bara avkopplande!)  gör att jag nu väljer att spela om detta spel igen. Enda nackdelen med spelet är att det känns lite för enkelt ibland...


4. Age Of Empires III, PC
Detta spel har också hängt med ett tag nu, än har jag inte tröttnat :) För första gången har jag dessutom gett mig in på "story"-delen av spelet (eller vad det nu kallas), skoj! Har testat en massa olika spel i samma genre men jag ger oftast upp ganska snabbt... ingenting (som går att köra på min dator i alla fall...) går att jämföra med AOEIII. Jag är fast!


5. Dungeon siege 2, PC
Ännu ett spel som jag kör multiplayer tillsammans med min sambo (funkar bra solo också). Skoj med rollspel där man får spela med, och bygga upp, flera karaktärer samtidigt! Många speltimmar, lagom mycket karaktärsbygge, spännande mest hela tiden och spelet känns generellt välgjort. Multiplayerläget funkar dock lite sådär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback