Lucka fyra!

Bakom dagens lucka gömmer sig en lista med bra saker på temat:

Västervik!


1. Vastervik.com
Turistbyråns sida. Som turist eller besökare i stan så är det här en bra utgångspunkt. Perfekt när det ska planeras utflykter eller när man vill ha reda på när ett visst evenemang ska vara. Snygg sida som uppdateras ofta. Här finns också bilder och berättelser från tidigare besökare.

2. Tofvehult
Kafé med trädgårdsservering, konferens och stuguthyrning strax söder om stan. Fantastiskt härlig miljö! När jag hade familjen på besök i somras så passade vi på att åka dit när de hade kakbuffé. Åt tills jag nästan sprack men kände mig ändå sugen på mer :)

3. Turistchefen bloggar
Jag har hittat ett nytt sätt att få veta lite om vad som händer i omgivningarna.
Mer personligt och djupare än att läsa lokaltidningen. Gillas!

4. Lokaltidningen VT
I Västervik är vi bortskämda med en fin, tjock och modern lokaltidning. De har också en väluppdaterad hemsida och ett antal olika bloggare. Och inte nog med det, här finns också ett stort galleri med bilder som läsare skickat in. Dessutom är deras egna fotografer riktigt duktiga. Många har åsikter om tidningens innehåll, jag är bara imponerad!

5. Lysingsbadet
Befinner du dig i Västervik och har ett par timmar över? Ta en tur till Lysingsbadet och spela äventyrsgolf! Hur kul som helst! Banan går genom deras rätt nybyggda asiatiska trädgård, där finns mycket fina träd och blommor och även ett par fiskdammar. Har du ännu lite mer tid så ta en promenad runt området och njut av den härliga skärgårdsmiljön. Har du barn med dig så finns det gott om saker att roa sig med och flera olika ställen att bad på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback