Miljonär?

Idag känner jag mig skitrik! Har fått besked från försäkringskassan, äntligen, om vårt bostadstillägg. Kommer att få typ 2100:-/månad från dom. Jääääy! Vår ansökan kom in i april och man kan söka för tre månader bakåt i tiden så vår ansökan var alltså från januari och framåt. Så idag kom det in en hel del pengar på kontot. SJUTTONtusen!! Det är mer än vad jag har haft i inkomst totalt på hela året! Fick väl in trettontusen i januari ungefär... Fattar inte hur vi har överlevt sedan dess? :)

Självklart var vi tvugna att bränna lite pengar direkt :P Skulle ha gått till gusto och ätit sushi till middag men de stängde tydligen vid 15.00. Dumt. Fick bli tacotallrik på morella istället... värdelöst... den var jättetråkig, läsken hade inga bubblor, borden var enormt smutsiga, toaletterna var avstängda och personalen höll på att härja så mycket så jag nästan höll på att gå där ifrån mitt i maten. Synd. Morella var bra för ett tag sedan. Det gick visst över. Dessutom har de blivit skitdyra. Dålig service + höga priser = jag går någon annan stans nästa gång...

Shoppade lite småsaker idag i alla fall!


Hello Kitty mössa från barnavdelningen på Kapp Ahl. Kassörskan undrade om hon skulle slå in den... som om jag skulle GE BORT en rosa Hello Kitty grej?! ALDRIG! :D

Resten av prylarna hittade jag på Åhlens. Torrschampo, ansiktsmask, ett litet block att ha i handväskan och ett paket med pennor, sudd, linjal och pennvässare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback