Framsteg i skolan

Nu har jag snart avslutat 2 ämen i skolan! Skrev avslutande prov i företagsekonomi igår och i bransch & produktkunskap i fredags. Får reda på resultat i B&P-kunskap på fredag, företagsekonomin borde inte dröja så länge heller. När jag fått reda på resultaten så är förhoppningsvis kurserna avklarade, skulle bli väldigt förvånad om jag skulle få göra omprov... Satsar på ett VG på företagsekonomin och ett MVG i B&P-kunskapen. Samma resultat som jag fick på de tidigare proven :) Dessutom så ska jag lämna in stresshanteringsuppgifterna alldeles strax... då är det ämnet klart också! ...och psykologin har jag bara en inlämning kvar i också, ska visserligen inte vara inne förrän i maj men det vore skönt att få in den så att jag kan avsluta det ämnet också :)


Igår improviserade jag fram lite middag. Nån slags tacogratäng:

1 burk tacosås (Jag köpte en santa maria 230g, så ungefär den mängden typ...)
400g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 påse tortillachips
½ stor gul lök
½ stor röd paprika
(1 tomat. Det använde inte jag, men ha gärna i en tomat om du gillar det!)
(Majs blir nog också gott att ha i...)
1 liten burk creme fraiche
1 liten påse riven ost (jag använde tex-mex varianten)

1. Stek köttfärsen och blanda i kryddor.
2. Skiva upp lök, paprika och ev. tomat
3. Häll i halva burken med tacosås i en gratängform.Sprid ut hälften av köttfärsen, löken och paprikan ovanpå (ev. tomat och majs). Täck allt med ett lager chips.
4. Upprepa steg 3!
5. Klicka ut creme fraischen ovanpå och försök att sprida ut den så gott det går. Täck hela gratängen med ost.
6. In i ugnen, 225 grader, tills osten har smält. 10 minuter eller nåt sånt.

Om du känner dig lite slö efter middagen så kom och håll mig sällskap i trädgården! :D
www.molehillempire.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback