Vardag igen.

Äntligen börjar det ordna upp sig! Känns väldigt bra faktisk, har varit en alldeles för tuff period nu... ett tag kändes det som om det aldrig skulle gå bra för mig igen. Någonsin.

Igår fick jag i alla fall mitt efterlängtade besked från CSN. Jag får ut pengar för de veckorna jag har kvar. Alltså typ 14.000:- totalt. Det borde gå att klara sig på i minst 2 månader i alla fall... tills dess så hoppas jag att jag hunnit hitta någon slags extrajobb och kanske även ha hunnit jobba lite. Och om det skulle gå åt skogen med det så har jag i alla fall hunnit läsa färdigt några kurser tills dess ...bättre än ingenting!


Beställde mina skolböcker direkt igår. Dröjer ett tag innan jag får dem, men nu är de i alla fall på väg. Kommer bli lite knöligt fram tills dess. Tur att man har snälla klasskamrater så att man kan hjälpas åt :) ...är fler än jag som väntar på böcker så jag känner mig inte helt ensam ändå. Borde förresten sätta mig o plugga lite nu. Vet inte riktigt vad... men det finns lite att välja på. Inte för att det är någon större panik... Det stora arbetet i stresshantering som jag trodde jag bara hade en vecka på mig med... det ska inte alls in 23 januari... det ska in 23 mars! ...så jag kan faktiskt unna mig lite fritid, har redan skrivit 10 sidor på det arbetet så :) Ska i alla fall sätta mig ner och knåpa ihop en affärsidé. Har, i princip, fått ihop den redan. Vet vilken information som ska vara med och jag har jobbat på lite formuleringar... så jag ska mest bara pussla ihop den.  Ska börja lite på psykologin också. Är ingen brådska med den heller, men det kan vara kul att komma igång lite med den i alla fall. Har ju faktiskt pluggat psykologiboken under jul o nyår... så första halvan känns det som om jag kan ganska bra. Får hoppas att frågorna på de kapitlen känns lika enkla som de borde göra :)


Har förresten tjänat in lite pengar i helgen... Sålt för omkring 400:- på tradera... Det betalar i alla fall EN av skolböckerna :) Har fler auktioner som jag väntar på ska ta slut de närmsta dagarna. Borde bli ett par hundra till... Just nu ligger totala vinstsumman på 270:- på mina aktiva auktioner. Skulle gissa att det kanske går upp till omkring 400 det också... men förhoppningsvis blir det mer, ligger en del väldigt fina saker ute just nu :) ...ska ta o lägga ut fler grejer sen också... har hela köket fullt med prylar som ska auktioneras ut.  Ska bara ta mig tid till det. (...o så måste jag ta o kolla upp den där skålen som vi tror är från ca. år 1890. Finns det tillräckligt mycket värde i den för att sälja den någon annan stans än tradera? Är det någon som kan någonting om sånt? ...vem man ska fråga o så? ...finns det nån bra sajt?)

Ja ja. Nu måste jag hoppa in o ta en snabbdusch. Sen ska jag ringa Cicci... Borde ha gjort det för längesen (förlåt!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback