Fullt upp idag

Dagen började med att jag fick en bekräftelse från adlibris om att mina skolböcker är på ingång nu. Perfekt!
Iväg till gymnasiet för att ha 2½ timmes lektion i bransch och produktkunskap. Som gissat så blev det väldigt givande. Började med att kolla på en föreläsning av Fredrik Härén. Från "kunskapens dag". Tror att jag sett bitar av den tidigare... ruskigt bra i alla fall! Den finns på youtube och är väl värd att se (sök på hans namn så kommer den upp)! Om hur "inne" & aktuella vi svenskar tror att vi är, och hur det egentligen ligger till... ska nog se den igen ikväll :)
Efter det så fick vi diskutera lite tillsammans och jobba på lite frågor ur boken.

När jag slutat så cyklade jag hem och ringde Cicci. Hon kom och plockade upp mig och så åkte vi ner till stan. Lunch på Gusto... väldigt god sushi! Efteråt sprang vi omkring i affärer ett tag, jag köpte mig ett par väldigt rosa mysbyxor :) Avslutade med kaffe latte och dammsugare på Sahara. Mysigt värre! Satt och diskuterade hennes företag en del. Kollade på lite nya idéer. Blev inspirerade och tog bilen hem till henne och fortsatte jobba ett tag till. Beställde även grejer till nästa helg, då ska jag följa med henne ut på äventyr och sitta och sälja en massa olika skönhetsprodukter o sånt :) Ska bli väldigt spännande! Jag är annars inte så insatt i den praktiska delen av hennes arbete, har mest bara hjälpt henne att skapa olika reklamgrejer. Är faktiskt jätte kul att lära sig lite nytt. Är en bransch som jag känner mig väldigt vilsen i annars! :)

Fick skjuts hem och nu har jag mest planerat att bädda ner mig i soffan och kolla på Let's dance. Heja Bella! ...eventuellt kanske jag anstränger mig så mycket att jag kliver upp och gör en kopp te :P ...borde nog äta nån typ av middag också, det kom jag på nu... *glömt* Ja ja, får se vad det blir.

Ska även packa ihop lite inför imorgon. Ska ju vara i skolan och hålla på med stresshantering hela helgen. Ska faktiskt bli jätte kul!

Dagens rosa:
Facket har skickat ännu en av sina tidningar. Mycket bra läsning oftast :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback