Bara 5 minuter till.... snälla?!

Jag hatar att vakna. I alla fall när någon tvingar mig till det... och speciellt när halsen känns alldeles tjock och näsan är helt täppt. Ville bara ligga kvar idag, men nej då det fick jag inte. Katten har kommit på det mest effektiva sättet att få mig att kliva upp. Tidigare när hon ville att jag skulle vakna å sprang hon omkring och lät så mycket hon kunde, öppnade alla garderobsdörrar i hela lägenheten, rev ut alla påsar ur skåpet i köket o.s.v. Det fungerade inte så bra, då blev jag mest tjurig och tänkte inte alls kliva upp, dessutom var jag inte speciellt trevlig när hon väl fick upp mig.
Nu har hon kommit på den bästa taktiken. Jag kliver garanterat upp ganska direkt och så är jag inte arg heller :)
Idag var det dags igen! Katt börjar få tråkigt och vill ha sällskap. Först vaknar jag av att det dunsar till i fotändan av sängen när katten hoppar upp. Sen går hon på mig hela vägen från fötterna upp till magen. Där stannar hon, sätter sig ner och sedan stannar hon där och stirrar mig i ansiktet tills jag kliver upp :P
Ja ja, nu är jag uppe och har ätit frukost o sådär... katten verkar nöjd igen. Undrar om jag kan få gå och lägga mig igen? :D Jag längtar tills jag blir frisk, är jätte jobbigt att va såhär trött hela tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback