Avslaget. Nedslagen.

Vi kommer inte att få någon hjälp av soc på grund av att försäkringskassan betalat ut pengar retroaktivt till oss. Sådana pengar som vi borde ha fått tidigare. Kanske någon av de månader då vi fått låna för att få allt att gå ihop? Det är så sjukt ologiskt att de inte ser över längre tid! Dessutom så hade jag fått pengar i födelsedagspresent för att köpa mig ett par träningsskor. De skulle jag tydligen också ha betalat räkningar med.

Arbetsförmedlingen och psyk tyckte att jag borde gå till soc för att göra en långsiktig plan. Långsiktig?! Soc har ingen aning om vad det ordet betyder!

Jag har 0:- i månaden att betala räkningar och köpa kläder, tandkräm, schampo m.m. för. Och värktabletter. Vissa månader, när tandvärken är som värst, går det många paket. Dessutom skulle jag behöva lägga säkert 15 000:- på att gå till tandläkaren. Jag har tänkt spara till det någon gång. Undrar hur lång tid det tar? 15 000:-/0:-= KOMMER ALDRIG HÄNDA!

Vaddå? Ska min handikappade sambo försörja mig?! På sin sjukersättning?! Jomenvisst. Lycka till. Det är ju verkligen långsiktig planering!

Väntar fortfarande på svar från försäkringskassan. Hoppas att det går bättre. Har väntat över en månad nu. Och tydligen så har läkaren inte gjort mer än att skicka in ett intyg. Försäkringskassan stirrade på intyget i onsdags (när vi ringde och frågade hur det gick) och undrade vad det var till för. Borde inte en läkare ha tillräckliga kunskaper för att veta att man nog borde skicka in någon form av ansökan med intyget också? Annars så hade jag kunnat berätta det för henne!

Idag har jag verkligen ingen lust.
Jag vaknade av att solen lyste och katten låg på min mage och kurrade. Föreställde mig en lååång mysig vintersolspromenad med varm choklad i termos. Sen klev jag upp och tittade på dagens post (från soc) och sen var den dagen över. 3/4 av dagens energi tog slut. Inga vidare bra förutsättningar för resten av dagen! Nu tänker jag gå och gräva ner mig i ett hål i ett par timmar.

Fredagsmys? Skulle inte tro det.

Kommentarer
Postat av: Marie, Elsa och Greta

Fy vad irriterande! Riktigt surt att de tyckte att födelsedagspengar skulle gå till räkningar och inte till det du fick pengarna för. Vad sänder det ut för signaler egentligen? Och att ni ska sota för att försäkringskassan dröjt med utbetalningarna är ju helt helt galet!



Hoppas att de kan tänka lite utanför boxen på soc och att ni får den hjälp ni behöver! Lycka till!

2009-12-19 @ 09:20:06
URL: http://kantarellsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback