Vart tog sommaren vägen?

Grått grått grått.
För ett par dagar sen så låg jag i linne och solade i trädgården... Idag höll jag på att frysa ihjäl när katten öppnade balkongdörren, och då var jag ändå inomhus liksom?! JAG VILL HA SOL OCH VÄRME IGEN!!!!!!

Annars så är det en rätt tråkig vecka i övrigt också. Har fyra (!) uppgifter att läma in till skolan på torsdag och sen på fredag ska jag skriva prov. Jippi. Eller, prov e rätt kul faktiskt... men ser verkligen inte fram emot torsdagens "arbetsmiljö och säkerhet". När jag bläddrade i boken när jag köpt den så verkade det som ett spännande och nödvändigt ämne, men efter lärarens introduktion och de första lektionerna så undrar jag vad tusen det är vi sysslar med? Ja ja, efter den här veckan så är det bara FEM veckor kvar på terminen! Om jag eventuellt kan skaffa mig en ny praktikplats så kan nog tiden gå väldigt fort :) Ska förhoppningsvis ha möte imorgon med ansvariga för praktiken så vi får se vad som kommer fram... krävs nog en ganska stor förbättring för att jag ska tycka det är värt att vara kvar... annars har jag kanske lite andra planer :P

Idag har jag varit runt på stan lite. Käkade lunch och fikade med Cicci. Alltid lika mysigt! ...fast jag höll typ på att dö när jag beställde mitt fika... egentligen så är det rätt dumt att gå ut o fika precis efter man ätit thai-buffé-lunch och redan känner sig som om man rullar fram ...trots detta så blev det ändå en stor latte och två kakor på Sahara... mitt och Ciccis "häng" ställe :D Skickade iväg ett paket idag också... hoppas för en gångs skull att posten inte gör sitt jobb ordentligt utan att de drar ut på leveransen ett par dagar :) <3

Nä, nu ska jag bädda ner mig i sängen med datorn och kolla på det avsnitt av "Ystad-Haparanda" som jag missade i söndags. Fast först ska jag göra mig en stor kopp te! (har köpt världens godaste: grönt te med smak av kanel, nejlika, kardemumma och apelsin. FRIGGS green chai. Finns på ICA och säkert en massa andra ställen...)

NaTTi NaTTi !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback