Julstämmning och studier.




Blä! Nu är jag ruskigt arg! Hade skrivit värsta långa texten här, men när jag la in en bild så fösvann tydligen all text som var ovanför... Så nu får ni nöja er med den undre halvan av texten :) Kan väl i alla fall nämna att jag var hos SYO:n på Komvux idag och lämnade in ansökan till Handel och service utbildningen som börjar i januari. Sugen att läsa mer om den? (OBS! PDF-fil. Kan ta lite tid att ladda och du behöver ha typ AdobeReader installerat...)
  • klicka här



  • .

    Efter besöket hos SYO:n så var jag och storhandlade, vilket inte är allt för enkelt nu när det är snö ute. Fick typ stanna hur många gånger som helst och flåsa en stund! När jag packat in alla grejer i skåpen så ställde jag mig och diskade. Gud vad jag är duktig idag! :)
    Nu sitter jag och tar det lugnt en liten stund. Dricker kaffe, tjuväter pepparkaksdeg och lyssnar på julsånger i mitt fina pyntade kök. Eftersom det är det enda rummet som är pyntat så bor jag här ute rätt mycket nu för tiden... jag som inte ens åt mat i köket förut sitter nu här hela tiden mest :) Tyvärr äger jag inte så mycket att pynta med, så jag får nog stå ut med att bara ha ett pyntat rum...
    I alla fall... ska försöka mig på att baka pepparkakor lite senare. Känner mig dålig som har köpt färdig deg, men just nu får det bli så. Ska nämligen baka lussekatter dygnet runt i en månad nu ungefär... så jag lägger energin på det istället!
    Nä, riktigt så mycket bullbakande blir det nog inte... men det ska göras en 75st till bostadsrättsföreningens luciakaffe. Kims pappa vill ha ungefär lika många (eller nåt...) till släktfikat. Plus att nån på Kims jobb vill ha ett par stycken. Ska bli jätteroligt!!! Jag bara älskar att baka! Ska göra ett par stycken åt mig själv också... fast då blir det inga katter. Ska baka typ vanliga saffransbullar... med mandelmassa och annat gott i :)
    Så idag planerar jag att göra fuskpepparkakor och så ska jag  provbaka ett gäng lussekatter. Har även köpt hem saker till lite annat julgott. Lite kola och typ ischoklad blir det säkert, men ingen knäck. Har aldrig fattat varför folk äter det. *usch*

    Tack förresten, alla som grattade mig på födelsedagen! Hade världens finaste dag. Förväntade mig inget alls och fick jättemycket. TackTackTackTackTack!

    Nä, nu måste jag ta tag i mig själv igen... dessutom börjar batteriet ta slut i datorn :)
    Kom gärna hit och fika lite om du har vägarna förbi... alla är välkommna! (men om ni är fler än 10 samtidigt, ring då gärna och förvarna ett par timmar innan...) :D


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback