Julfeeling



Idag har jag börjat längta efter julen! Vet inte varför, det bara dök på mig...
Dagen började med att Cissi kom och hälsade på en stund, var jätte trevligt, har inte sett henne på superlänge ;(
Passade på att bjuda in henne till festen som vi antagligen kommer att ha till helgen. Har fortfarande inte riktigt bestämt någonting... Kommer att bli släktkalas i helgen i alla fall, bjudit in båda Kims föräldrar och deras familjer. Får se hur många som dyker upp... kan bli allt från 2 till 10 ungefär :D Ska hitta på något smarrigt att baka tills dess... hur änsålänge bara planerat att baka bullar.

I alla fall... Efter att Cissi lämnat mig så hoppade jag in i duschen, klev ut, torkade mig, började ta på mig kläder, borstade håret... och insåg att det var nå't konstigt vitt kladd på hårborsten? Damn! Tankspridd som satan... har glömt att skölja ur balsammet ur håret! :P Så det var bara att klä av sig igen och duscha en stund till...

Hade egentligen tänkt åka o handla mat idag, men skulle "bara" installera Spore på datorn först... sen skulle jag "bara" testa att det funkade... och sen fastnade jag där! Fick väl spela en halvtimme eller så innan Kim kom hem från jobbet och ville ha sin dator tillbaka :( Tråkigt att min laptop inte fixar nya spel!

Ja ja, blev i alla fall en effektiv eftermiddag/kväll i köket igen. Diskade ett par omgångar  och sen rensade och städade skafferiet (det har jag planerat att göra läääänge så det var superskönt att få det gjort!).  Längtan till julen, i kombination med att jag hittade grötris i skafferiet när jag städade, fick mig att ställa mig och koka "tomtegröt". Tar lite tid men är ju såååå gott! Mycket godare än den färdiga som jag brukar köpa i affären ibland...
Hittade också lite bär i frysen och slängde ihop lite sylt. Min allra första sylt någonsin! Nu står den och ser fin ut i kylsåpet... Vet inte hur den smakar än men det får nog bli lite blåbär/björnbärssylt till flingorna imorgon bitti, ska bli spännande o se om den är lika god som den är fin :)

Nä, nu ska jag för typ femte dagen i rad försöka gå o lägga mig och somna i tid. Hoppas att det fungerar för en gångs skull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback