jag vill, jag vill, jag vill!

Åh! Jag är så uppe i varv! Igårkväll satt jag och surfade runt och kollade lite hur studieutbudet ser ut häromkring... nu när man ändå är arbetslös så kan man ju lika gärna läsa in ett ämne eller två tills man har hittat ett jobb... tänkte jag... det hela slutar med att jag hittar världens mest spännande kurs. Här i stan dessutom! Skulle passa mig så himla bra!
Hade väl inte alls tänkt börja plugga. Absolut inte låna mer CSN pengar... Men utbildningen är bara på två terminer och verkar vara uppbyggd så att jag nog orkar jobba lite extra också... så om man klarar sig med att låna hälften av CSN pengarna under året så går det nog bra? Bidragsdelen har ju trotts allt gått upp lite sen sist jag gick i skolan...
Ja ja, hursomhelst så tänker jag gå på informationen som är nästa vecka, sen kanske jag berättar mer :) *hemlighetsfull*

Har absolut inte klarat att fokusera på någonting idag. Jag har varit ganska trött och katten har varit helt galet kelsjuk, hon som aldrig annars vill vara i knät och gosa ...så vi två har mest hängt i fåtöljen idag och tagit det allmänt lugnt. Spelade lite "spore" när Kim var på jobbet men annars har det i princip inte hänt någonting.
Kallt är det också!!! ...så idag gjorde jag fisksoppa till lunch och nu på kvällen har jag kokat nyponsoppa och ätit falukorvsknäckemackor. Riktig höst-mys-mat.
Jag är på ett sätt väldigt glad att jag är arbetslös nu, är så himla mysigt att bara kunna vara hemma och njuta av hösten... hatar när man vaknar tidigt och måste gå till jobbet medan det fortfarande är kolsvart ute. Och så är det lika mörkt igen när man jobbat färdigt... Här hemma kan jag anpassa mig mer efter årstiden och hinner faktiskt se lite dagsljus.

Nä, nu ska jag krypa in under täcket i fåtöljen igen och fortsätta kolla på Kim när han spelar oblivion...


Nyponsoppa och fisksoppa har det ätits idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback