Födelsedagskalas

Igår hade vi födelsedagsfirande här hemma.
Först på dagen så dök Kims pappa och mamma m.m. upp, vi drack mängder av  kaffe och åt massor av hembakade bullar. Jag hade också bakat en kladdkaka med vit choklad och whisky. Inte för att jag brukar gilla whisy, men i den kakan är det supergott :D
Fick jättefina presenter! Fick en fonduegryta, som jag önskat mig länge, av Kims pappas familj.
Irre med pojkvän hade köpt en supercool krukväxt (som en kaktus typ, fast med låtsastaggar :) )
Fick också ett presentkort på hobbyhärvan av Kims mamma. Bästa affären i stan!
Kim fick en specialwhisky av sin mamma: "famous Kim" *coolt*



När familjerna åkt hem så ringde vi Steve. Tillsammans med honom sen så gick vi och handlade mat (passade även på att låna Irres Nintendo Wii på vägen hem). Sen gick vi hem och invigde fonduegrytan :) Klyftpotatis, tzatziki, bearnaisesås, salsa, champinjoner, paprika, lök och en massa gott kött. Så himla mysigt med fondue! ...och gott... :)
Efter maten blev det ännu mer kaffe och bullar. Satt och tittade på SVT:s stand-upkväll... fast det var inte så himla roligt efter ett tag så vi gav upp.
Lite senare så dök Cissi upp. Vi drack drinkar och bara tog det lugnt. Lyssnade på lite musik och testade Wii-spelen.



Idag är jag supertrött! Känner mig inte ett dugg bakis, blev ju faktiskt inte så mycket drickande igår, men det blev väldigt sent ...så idag har jag absolut inte gjort någonting alls. Har bara rest på mig ur soffan om jag varit tvungen :)
Borde kliva upp och städa lite snart... och göra lite mat... har bara ätit lite kladdkaka och chips till "frukost", vid typ 16-tiden :D Vaknade nog vid tolvtiden men orkade inte äta något förut...  så nu skriker min mage efter RIKTIG mat!
Ska laga mig någonting och sen fortsätta spela mario kart... big plans for today! ...or not...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback