Annorlunda vardag

Jaha. Nu när jag fått sluta mitt jobb så ser mina dagar lite annorlunda ut. Både fördelar och nackdelar med det...
Känner att jag börjar bo mer och mer på min soffa, vilket är väldigt skönt egentligen, men det börjar nog bli dags att ta tag i sig själv och komma utanför dörren lite oftare... Inte helt enkelt att motivera sig till det när dimman har legat tjock här i flera dagar. Helt sjukt grått har det varit! ...men idag ser det faktiskt lite finare ut, ska nog hinna med en liten promenad innan det blir mörkt.
En av fördelarna med att ha blivit arbetslös är att jag kunde sitta uppe hela natten och följa filip och fredriks valvaka. Riktigt underhållande faktiskt! Fick mig också ett långt trevligt samtal med en annan nattsuddare. Vi har inte hörts av på väldigt länge så det var trevligt. Vi följde valvakan tillsammans via facebook men pratade nog mest om annat :)



Har också haft lite tid över att fantisera lite om nästa tårtprojekt. Man vet aldrig när det dyker upp någon som tänker fylla år... Min absolut största inspiration finns här: www.pinkcakebox.com
De gör de mest fantastika tårtor jag sett, men även en del cupcakes m.m.
Jag är så himla sugen på att baka en tårta, var alldeles för längesen nu!
Jag fyller ju år om 11 dagar så jag får väl baka en åt mig själv... om jag har råd... ingen annan lär ju fixa något åt mig...
Får se om det blir något firande alls, håller hårt i de sista pengarna nu, vet ju aldrig när man får lön igen.
...men någon form av firande blir det nog i alla fall :)


www.pinkcakebox.com



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback