I see lussekatter everywhere.

Jaha. *pustar lite* Idag har varit en lång dag!
Vaknade 08.30, typ, av att Kim låg åt "fel håll" i sängen. Han hade kört in huvudet i sidan på mig, men hans fötter låg där de brukar... vet inte riktigt hur han lyckades. Jävligt snett i alla fall! :D
Jag ligger alltid längst ut på kanten på "min" sida och jag höll typ på att ramla ner... Vi har en 180-säng, alltså tog han väääldigt mycket plats. Funderade på att knuffa undan honom men var redan så vaken att jag nog inte hade kunnat somna om ändå. Alltså klev jag upp i stället.
Är faktiskt mysigt att kliva upp "tidigt" (i alla fall tidigt för att var mig på en lördag...)! Satte mig i köket och hade frukostmys... Jag ÄLSKAR att äta frukost (i alla fall när jag inte har bråttom, annars är det en pina...)! Kan sitta flera timmar och dricka stora koppar te och läsa tidningen. Idag blev det nog bara en timme ungefär. Har ju haft massor av jobb idag!

Alltså. Efter frukost så började jag plocka iordning lite i köket och sen var det dags att baka lussekatter. Fick nämligen, för några dagar sen, en beställning på 80 katter som ska ätas ute på "båtklubben" imorgon. Kims pappa med familj hänger där ute. Så idag har det alltså varit fullt upp. Bra träning inför nästa helg... då ska jag göra 80 stycken till min bostadsrättsförenings "luciakaffe". Jag sitter med i vår festkommité, och när jag ändå tycker att det är roligt att baka så tyckte jag att det var onödigt att åka och köpa fikabröd...
Ska försöka orka med att baka några till mig själv också framöver, har ett nytt recept jag vill testa, men jag kommer nog att vara rätt less på att baka lussekatter efter de här två helgerna :) Mitt kök är inte riktigt anpassat för större beställningar heller. Vill ha ett "riktigt" kök! (...man blir bortskämd av att jobba på restaurang...) Allting tar så mycket längre tid också när man får hålla på att dela upp degen i olika skålar för att alla är för små. Och här finns minnsann ingen häftig varmluftsugn som man kan köra in hur många plåtar som helst i... Nä. En plåt i taget! *aaaargh!* Jag får nog införskaffa lite prylar till mitt kök framöver. 80 är ändå inget jättestort antal ju...
I alla fall så har det tagit mig ungefär hela dagen att baka (har även, tvättat, diskat, surfat, ätit pizza m.m., men det han jag liksom med under tiden degen jäste o så...).

Ja ja, fina blev dom i alla fall! Och trött är jag... Ska bli skönt att, förhoppningsvis, kunna somna lätt ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback