Bä-ä-äh

Jag såg nyss Tele2's reklam, ni vet den där med det svarta fåret? ("-Are you looking for cheap?") Jag vet vad dom egentligen menar med den!
-Vill du också känna dig som en fårskalle?
Efter historien med vårt mobila internet (som vi inte längre har kvar får jag väl tillägga) så har jag absolut NOLL förtroende för dom! Vi skaffade internet med helt okej uppkoppling. "Surfa så mycket du vill!" ...yeah right... Efter typ några månader fick vi helt plötsligt ett brev: vi får helt plötsligt bara surfa 5GB med den hastigheten, sen sänktes den till något som inte ens motsvarade ett gammalt modem (ni vet, då det tog typ 10 minuter att ladda en sida...)
Jag saknar mitt mobila internet, det var jättesimidigt att ta med sig tillsammans med laptopen... men ALDRIG att jag betalar massa pengar för i princip ingenting. Tele2 billiga? Javisst, såvida du inte hade tänkt dig att få någonting för pengarna!
Å andra sidan ska jag väl inte bara klandra Tele2, de flesta leverantörerna har ju börjat med sånt skit... Idioter som förstör en hel marknad! Mobilt internet var en helt suverän idé, men med leverantörernas begränsningar så är det inte värt en krona! Varför kan jag inte få surfa, snabbt, hur mycket jag vill? Inte ens om jag är beredd att betala? Nä, just nu får jag nöja mig med det fasta nätet, bredbandsbolaget har hittils varit trygga, stabila och billiga (och dessutom får vi hemtelefon på köpet...). Suveränt! När den mobila marknaden börjar komma i närheten av det så kanske jag börjar överväga det igen... Jag hoppas verkligen att leverantörerna tänker till en gång extra och ser till att börja leverera en produkt som faktiskt fungerar som det borde! Jag vill faktiskt ha tillgång till internet även när jag inte är hemma...

Kommentarer
Postat av: kusin Idah

kan faktiskt rekommendera telenor...de har ett mobilt utan de där kraven å maxhastigheter hit å dit...199 kr i mån..fungerar superb...

hoppas allt e bra i lingonskogen annars:-D

kram

2008-12-16 @ 07:41:47
URL: http://spralligabrallan.blogg.se/
Postat av: Fredrik

förslagen rullar in tätt. Jag har 3s mobila kontanta bredband sedan juni och det är kanon. ända operatören som inte har max gräns på 5gb i månaden eller sänker dig om du laddar,glider för mycket på webben.kontant eller bundet valet är fritt som det heter.

2008-12-17 @ 14:01:54
URL: http://fredwreck.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback