Nya läkarbesök

Idag har jag varit sjukskriven på heltid i 2 veckor. Har fått utskrivet Propavan så att jag får sova lite om nätterna. Har inte behövt använda dem så mycket, men å andra sidan har jag inte haft speciellt mycket att kliva upp till, så jag har känt mig ganska o-stressad på kvällarna. Lär väl bli värre framöver om jag ska ut på ett nytt jobb.

Idag var det dags för läkarbesök igen för uppföljning. Har blivit sjukskriven i 2 veckor till ungefär, fast nu på halvtid. Får väl hoppas att vi hittar något nytt ställe för mig att vara på snart så jag slipper gå här hemma och släpa.
Jag vill ju egentligen jobba, blir bara så himla stressad av allt hela tiden så all energi går åt till att ha ångest itället för att kunna koncentrera mig på jobbet. Har fått Sertralin utskrivet nu så att jag ska lugna ner mig lite och inte bli så hysterisk över allting :) Har aldrig testat några sånna piller tidigare så det ska bli spännande att se vad som händer.
Om det får mig att känna mig lite lugnare och tryggare så vore det hur bra som helst!
Det är jobbigt att bli stressad hela tiden. Hade varit mycket enklare om jag typ blev deprimerad eller nåt, det vet jag i alla fall hur det fungerar och hur jag ska ta mig ur det. Nu känns det ju faktiskt som om jag mår bra, är ju ganska glad mest hela tiden. Men så fort jag går utanför dörren så dyker ångesten på mig. Jag är fortfarande glad, men det blir liksom som panik i hela kroppen och hela jag vibrerar typ. I alla fall på insidan.
Ja ja, får väl hoppas att det ger sig snart, det brukar ju göra det efter ett par veckor.

Annars försöker jag lyda doktorns råd att utmana mina rädslor. Att ge mig ut utanför lägenhetens trygga väggar.
I början av förra veckan (typ?) tog jag med mig min vän Cecilia ut till lysingsbadet för att fotografera lite. Och promenera ett par timmar och bara snacka skit... det är alltid bra :) En helt underbar dag med massor av sol!

I fredags skulle Kim åka med jobbet till Gamleby för att gå på marknad. Jag tog tåget dit och mötte upp dom. Ville ju också vara med :) Köpte massa godis och njöt av solen så länge att jag nästan blev bränd. Så nu har jag fått lite snygg brun färg på armar och ansikte också!

Har också shoppat en massa smycken här hemifrån. Två halsband, en brosch, ett par örhängen och ett par solglasögon. Totalt kostade det 20:- ...Vill du också bli fin inför sommaren så tycker jag att du ska registrera dig på samma sida som jag. Man kan göra världens kap på deras fritt fall! ...och så får man 25:- att handla för för varje ny medlem man värvar... så använd gärna min länk för att registrera er! :D
http://www.zylber.com/?ref=36090

Nu börjar renoveringen av sovrummet gå åt rätt håll också. Allt slipande och spacklande är färdigt och jag har nu kunnat ge mig på de roliga delarna av renoveringen! Har målat taket fyra (!) gånger nu. Men nu börjar guldfärgen se riktigt fin ut där uppe... Eventuellt kanske jag målar en omgång till, men det ser faktiskt ganska färdigt ut nu.
Dags att ge sig på väggarna istället tror jag. Vi har köpt en brungrå, ganska ljus, färg som heter "lera". Till slut så har vi också lyckats komma överens om en tapet till ena långsidan, den är vinröd med guld- och silverstreck på. Tror att det kommer bli jättefint! ...eller, jag hoppas det i alla fall :) Bilder kommer väl dyka upp här framöver.

"-Min flickvän ville ligga sked men jag bara gafflade. Det är knivigt..."
Sagt av Kim igår kväll. Han hittar på så roliga saker ibland (?) :D

En solig dag ute vid lysingsbadet:
image7

Marknad i Gamleby. Kim fotograferar:
image9

Kommentarer
Postat av: liza

Dags att uppdatera lite va syrran :D kram

2008-05-28 @ 12:08:28
URL: http://lajzaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback